Podsumowanie: Styczeń 2012

Dodane: 21 lutego, 2012 | Autor: | Kategoria: e-Biznes | Tagi: , , , | Brak komentarzy »

Podsumowanie: Styczeń 2012Troszkę późno, biorąc pod uwagę, że jest 21 lutego, ale postanowiłem, że od teraz każdy miesiąc w Manubia (a niedługo nie tylko) będę podsumowywać wpisem na blogu. Tak żeby się pochwalić, ale i żeby wszystko lepiej pamiętać, jeśli będzie potrzebne.

 

Podsumowanie będzie oczywiście tendencyjne. Skupiać się będzie głównie na tym co JA robiłem. Nie będzie to pełen obraz działań programistycznych czy handlowych. Będzie sporo o promocji i pochodnych. Nie pojawi się natomiast nic o trzech projektach, które konsultuje, ale które jednak żyją własnym życiem.

Zacznijmy od tego, że styczeń to pierwszy miesiąc aktywniejszego promowania Manubia w ramach komunikacji B2C, a nie B2B. Długo się zastanawialiśmy, czy iść tą drogą. Dalej tego jeszcze nie wiemy. Jednak po próbnej „Skarpetkowej” infografice w grudniu 2011, w styczniu dostarczyliśmy na rynek wiele ciekawych materiałów:

Sprzedaż Kindle – Przygotowane specjalnie dla Antyweb.pl wyliczenie ile w okresie przedświątecznym sprzedało się tego e-czytnika. Jak się okazuje całkiem sporo, a co za tym idzie, informacje o 60k czytników Amazona w Polsce może być prawdą jeśli uwzględnimy nie tylko zakup na Allegro, ale także bezpośrednio od producenta.

Sprzedaż fanów – To raport, który Interaktywnie.com zamówiło u nas już chyba we sierpniu czy wrześniu 2011. Z powodu różnych zawirowań i ogólnego natłoku pracy nie było możliwe aby zrobić go wcześniej. Jednak jak już zrobiliśmy, to „fiu fiu”. W samym serwisie przeczytało raport ponad 30 tysięcy osób (szkoda, że dział promocji zmienił tytuł i wyczyścił tym samym lajki i +1). Jak dodamy tego przedruki w ponad 30 serwisach, Wykop.pl i kto wie co jeszcze (nie monitorujemy wszystkich mediów) to można tylko żałować, że nie zrobiliśmy raportu wcześniej. Ten miał zasięg (bez kozery) 500k unikalnych czytelników.

Sprzedaż tabletów – Raporcik przygotowany od tak sobie, z ciekawości. Jak się okazało ciekawych było bardzo wielu co zaowocowało też wieloma publikacjami. Począwszy od głównej strony Gazeta.pl na małych blogach technologiczno-tabletowych kończąc. Zresztą raport dosadnie pokazał, że tanie produkty ciągle rządzą naszym krajem.

 

Poza raportami Manubia pojawia się też w innych miejsach. W miesięczniku „Imagine” (by Empathy) zostaliśmy dwukrotnie poleceni przez ekspertów – a co ;). W „Przeglądzie Finansowym” (by Bankier.pl) Paweł podał nas jako przykład przemyślanego projektu, który mimo pojawiania się konkurencji wie co i jak robić. Szczerze, bardzo mi miło z tego powodu. Doceniam!

Kolejnymi publikacjami z udziałem Manubia były dwie infografiki z serii QuoVadis (1 i 2), w których pewnie by nas (mnie) już nie było bo zapomniałem odesłać plik z odpowiedziami na pytania, ale w ostatniej chwili Chris przypomniał sobie o mnie i jednak się udało. Efekt graficzny super. Szkoda, tylko, ze większość serwisów zamieściła tekstowe wycinki.

Wartymi zapisania są też dwie inne sprawy. Pierwszą z nich była akcja „Ambasadorem.pl” wspierająca finał WOŚP. Tutaj zaproszenie od Brand24 przyjęliśmy bez zastanowienia i zachęcaliśmy gdzie tylko mogliśmy do pisania o WOŚP i przekazywania wpłat. Efekt końcowy niesamowity i wielkie brawa dla Michała za pomysł, realizację i w ogóle za chęci.

Kolejny temat to konkurs „Bezpieczny eSklep„. W tamtym roku dość mocno sparzyłem się na tej akcji i w tym roku w zasadzie miałem ją olać… ale nie wyszło. Zgłosiłem Manubia.pl i to w sumie z kilku powodów. Po pierwsze bo jestem ciekaw czego się u nas doszukają. Po drugie jeśli znowu będzie coś nie tak, to będę znać całość od środka. Po trzecie dlatego, że jeśli przejdę dalej to może stworzę precedens na przyszłe lata. Bo ciężko dyskutować z tym, że dla wielu Manubia nie jest sklepem w potocznym tego słowa znaczeniu.

W zimnym styczniu nie zabrakło też networkingu. Pojawiłem się w końcu (po trzecim zaproszeniu) na EastCamp. Pominę fakt, że w Białymstoku było niesamowicie zimno. Ale zrobię to tylko dlatego że na miejscu gorąco przywitała mnie TVP Białystok i niesamowita publiczność. Ponad 100 osób wykazało ogromną cierpliwość dla prezki, którą położyłem – kolejny raz nauczka. Nie improwizujcie i nie łącznie w ostatniej chwili dwóch dobrych prezentacji w jedną. Bo wyjdzie jedna słaba.

Wiedząc, że luty będzie u mnie strasznie obłożony, z ciężkim sercem odmówiłem Homplex.pl propozycji prelekcji na konferencji branży wnętrzarskiej „Interior”. Jednak na pocieszenie z ochotą dopadliśmy stoisko na drugiej edycji „Targów eHandlu” by Fundacja Polak 2.0 – pamiętacie widzimy się 2 marca! ;)
Ps. Gdzieś tam z tyłu, powoli, bez pospiechu, z „szuflady” wychodzą dwa nowe projekty. Oba mam nadzieję uruchomić w 2012. Oba „kiszę” w folderach już od co najmniej roku i dalej widzę w nich ogromny potencjał. Nie chcę się rozpraszać, więc oba będę sukcesywnie rozwijać i dopieszczać.



Skomentuj