Social media, bankowcy i znajomi

Dodane: 21 stycznia, 2011 | Autor: | Kategoria: Imprezy, Promo & PR | Tagi: , , , , | 2 komentarze »

Social media, bankowy i znajomiPo bardzo długiej przerwie wybrałem się na „camp”, który wprawdzie w nazwie tego słówka nie miał, ale był darmowym spotkaniem pozwalającym posłuchać praktyków i poznać fajnych ludzi. Czyli założenia „campu” spełniał! A do tego spotkałem tam masę znajomych :D

Mowa tu o „Banki w social media – różne oblicza działalności”

Gdyby nie Shopcamp nigdy nie wkręcił bym się w całe to zamieszanie spotkań. Nigdy nie chciało mi się ruszyć ciężkiego tyłka aby posłuchać ludzi „bo przecież oni i tak nie powiedzą nic cennego bo nikt im za to nie płaci”. Okazało się inaczej i teraz jeśli jest ku temu okazja korzystam i ruszam wspominany tyłek.

Rewolucja w finansach” to grupa osób z różnych firm, która poświęca swój czas na rzecz integracji branży bankowej w Polsce. Przynajmniej ja to tak odbieram po środowym spotkaniu, które było już piątym które z rąk „Rewolucji” powstawało. Wprawdzie „Banki w social media – różne oblicza działalności”  to pierwsze spotkanie o którym słyszałem, ale dobrze się złożyło bo akurat tematyka mi odpowiadała.

Co by uprości sprawę rozpiszę swoje uwagi o spotkaniu oraz opinie o prezentacjach w punktach. Nie jest tego może dużo, ale uporządkuje w czasie całość. Prezentacje trwały po 25 minut plus kolejne 5 minut zarezerwowane było na pytania z sali.

  • Brak miejsc. Jeśli robi się spotkanie otwarte i prosi się o zapisanie się na listę to warto jednak na nią zerkać. Sala w budynku UW była mega mała, i totalnie nie przystosowana do tych 120-140 osób, które się zjawiły. Do tego klimatyzacja nie działała :(


  • Na pierwszą prezentacje niestety się spóźniłem i mimo, że później sporo o niej słyszałem, to byłoby nie fair opisać ją.


  • Sebastian Bykowski z PressService już na wstępie urzekł mnie warsztatem prezentacji oraz przygotowaniem prezentacji samej w sobie. I w zasadzie zachwyt utrzymał bym gdyby nie to, że żadne dane podane w prezentacji nie miały gwiazdki, która powiedziałaby nam jakiego rynku dotyczą owe badania i kiedy zostały przeprowadzone. Szkoda, bo każdy kto zna się troszkę na SM i czyta o tym zauważył, że pomieszane zostały dane dotyczące USA, UK i Polski tworząc bardzo nieprawdziwy obraz całego rynku Social Media.


  • Prezentacje Tomasza Lipińskiego zazwyczaj lubię. Miło się go słucha a i  merytorycznie zawsze trzyma poziom. W tej brakowało mi troszkę tempa i temperatury, choć sporo w tym zasługi wcinającego się prowadzącego. Mimo powtarzających się dość ogólnikowych informacji, zobaczyliśmy też troszkę mięska z czym mBank boryka się w działaniach. Za mało było jednak konkretnych liczb czy casów, które pokazały były jak mBank rozwiązuje problemy – a umówmy się, w 2010 mieli kilka.


  • Małgorzata Wagner z BGŻ jako jedyna postanowiła wykorzystać dobre 10-15 min na opowiadanie nam historii swojego banku. Po co? Nie wiem, ale w końcu po długim oczekiwaniu usłyszeliśmy wstęp dlaczego bank postanowił zainwestować w fan page dla rowerzystów…. I tu dopiero zaczyna się sens prezentacji w postaci Czarka Krampa z DeepSense, który odpowiadał za prowadzenie, organizacje i realizacje całego projektu. Zobaczyliśmy dużo mięsa w postaci liczb, i informacji organizacyjnych. Super! Myślę, że ten projekt jeszcze uda się przełożyć na zyski dla BGŻ, jeśli projekt będzie prowadzony konsekwentnie.


  • Piątą prezentacją były połączone siły PKO BP oraz Inteligo czyli Agata Lipiec oraz Łukasz Leśniak. W jednym i drugim przypadku główny nacisk kładziony był na podsumowanie działań społecznościowych. Były liczby, były przykłady, było ciekawie. Niezwykle ciężko robi się prezentacje w dwie osoby, i z punktu widzenia prowadzących, jak i słuchacza. Ciężko mi się do czegoś przyczepić po tej prezentacji ale mam pewien niedosyt, którego nie potrafię zdefiniować.


  • Fanatyk czyli Paweł Lipiec z Bankier.pl postanowił poznęcać się troszkę nad duszyczkami, które postawiły znak równości między słowem „facebook” oraz „społeczności”. Całość swojej prezki oparł o cytaty które rozbudowywał słownie. Fajny pomysł i ciekawie zrealizowana całość. Choć nie zgadzam się, że Facebook nie sprzedaje w ogóle, ale pisałem już o tym o tutaj.


  • Jako ostatnie prezentowało się MTResearch w osobach Tomasza Gackowskiego i Marcina Łączyńskiego. Jako firma przygotowali analizę, czterech największych banków działających na FB i przeanalizowali je pod wieloma ciekawymi względami. Np. wpisy o której godzinie i w jakiej formie (link, obrazek, itp.) dawały największy odzew od fanów. Analizowali wiele, wiele ciekawych kwestii. Całość ich prezentacji trwała dobre 50 min… i polegli na jej końcu :(
    Okazało się, że badania są troszkę nie pełne, gdyż Panowie nie uwzględnili tego, że na dwóch like pagach wpisy fanów nie są widoczne w głównym streamie. Nie wiem jaki miało by to wpływ na wynik analizy, ale zakładam, że jednak by miało. Nie mniej to co robi MTResearch jest warte uwagi i zgłębienia.



I tak oto zastała nas godzina 21 i każdy chętny udał się na networkingowe piwo do BrowArmi. Organizatorów ponownie zaskoczyła frekwencja (rezerwacja była na 10 osób, a dotarło nas z 40 parę) ale to akurat traktuje na plus! Na całej konferencji spotkałem wiele osób, z którymi nie zawsze mam czas widzieć się na co dzień, a co więcej większość z nich uległa tradycji Campowej i udała się na piwo gdzie można było swobodnie porozmawiać.

Wnioski? Nie wiem jaki będzie kolejny temat spotkania „Rewolucji”, ale jeśli tylko będzie dotyczył informacji, komunikacji lub marketingu – będę tam :)


2 komentarze on “Social media, bankowcy i znajomi”

  1. 1 RachelRiley said at 14:06 on 12 maja, 2011:

    It’s great that we are able to get the credit loans and this opens new opportunities.

  2. 2 website submission service said at 21:06 on 23 maja, 2011:

    There’re issues , which play a big role in our life. But, some things are less essential and you only can select what you require more! Link building at website submission services can be a great way out!


Skomentuj