Prowly – czyli świetny media relations CRM

Dodane: 23 października, 2013 | Autor: | Kategoria: Promo & PR | Tagi: , , | 1 Komentarz »

Prowly - czyli media relations CRMStaram się nie oceniać / opisywać startupów, bo zazwyczaj nie mam do tego odpowiedniej wiedzy. Ale że dawno tu nic nie pisałem, a do tego w końcu jest coś na czym się znam… a to jest moja smutna historia.

 

W zasadzie ten wpis mógłby się nazywać „biznes, którego już nie zrobię” z lidem „bo pomysł na ten biznes trzymałem za długo w szufladzie”. Ale nie ma się co mazać bo pomysł, który miałem w głowie został zrealizowany w bardzo dobrym stylu.

Zacznijmy od genezy całego problemu. Zarządzania relacjami z mediami zwane ładnie media relations, przez niektórych mylnie odbierane jako PR (w ogóle). To zarządzanie wymaga jednak pewnego zorganizowania czy to wysyłek tych maili, czy innych produktów do testów, wszystko warto notować, aby się w tym nie pogubić, a na koniec miesiąca ładnie raportować do przełożonego.

Kiedyś bardzo dawno temu dostałem program GroupMail – był drogi, był toporny, ale pozwalał zarządzać bazą dziennikarzy, podobno dawał opcję eksportu i możliwość podpięcia kilku maili do wysyłek. A co najważniejsze posiadał archiwum wysyłek z informacją o mailach, których nie dało się wysłać. Szał.

Niestety jak wspomniałem program był topory, miał problem z niektórymi polskimi znakami, i przy każdym formacie dysku trzeba było kopiować jakieś x plików (bo eksport działał średnio) i a przez to, że to był soft desktopowy praca w grupie nie wchodziła w grę. Do tego zawsze brakowało mi kalendarza, notatnika i miejsca na monitoring po.

W kolejnej firmie zacząłem korzystać z netPR-u. Był ładniejszy od GroupMaila, był dostępny online, ale prowadzenie własnej bazy dziennikarzy było już dodatkowo płatne, a sam system i tak już do tanich nie należał. Sprawdzał się za to fajnie jako biuro prasowe / archiwum wysyłek i plików dla dziennikarzy.

Później, a w zasadzie do niedawna prowadziłem bazy w XLS-ach, z czasem nawet kopie zrobiłem w DOCS-ach co w sumie było mało wygodne i kłopotliwe.

A teraz pojawiło się Prowly. System, który już teraz pozwala mi ładnie prowadzić bazę dziennikarzy, pozwala wysyłać do nich maile, i jak jeszcze dojdzie do tego opcja przypisywania dodatkowych danych (jak wysyłki paczek) oraz jakby spiąć to z Brand24 – to rozwiąże wszystkie niegodności z tego obszaru.

Ale, ale – już teraz jest super. System jest niesamowicie czytelny, dzięki czemu prosty w obsłudze. Jeśli ktoś poważnie myśli o działaniach media relations to powinien zainwestować.

Więcej nie pisze, uwagi do Prowly przekazałem im już w czasie beta testów – i liczę, że przynajmniej jedna zmiana jednak zostanie wdrożona odnośnie landingów i ich adresów. Ale już teraz jedno jest pewne. Lubie ten system.

 


One Comment on “Prowly – czyli świetny media relations CRM”

  1. 1 Kobieta Niezależna said at 13:53 on 28 lutego, 2014:

    czy ten system służy do kontaktów z media – media czy firma – media?


Skomentuj