I po Shopcamp 2.3, Kraków

Dodane: 28 marca, 2011 | Autor: | Kategoria: Imprezy | Tagi: , , | Brak komentarzy »

Shopcamp KrakówW ostatni weekend, 26 marca odbył się trzeci Shopcamp z drugiej edycji. Mimo pewnych problemów postanowiłem się jednak wybrać. Darze tą imprezę dużym sentymentem tak jak i organizatora bo to właśnie przez SC zacząłem się lansować i udzielać.

Jednak całość opiszę dość nietypowo ale o tym oczywiście w dalszej części.

O Kraków Fundacja Polak 2.0 to miał zahaczyć już podczas pierwszej edycji Shopcampu. Nie pamiętam z jakim dokładnie miastem dawna stolica przegrała, ale wyszło jak wyszło. Jak wiadomo, nie ma tego złego i w ładny sobotni poranek w klubie „Drukarnia” stawiło się około 80 – 90 osób aby posłuchać pięciu prezentacji.

Jak się okazało wcale nie pięciu bo podczas Krakowskiego campu po raz pierwszy wprowadzony został system „Areny” czyli możliwość zaprezentowania się w ciągu 5 minut przez dowolnego prelegenta. Tematyka oczywiście musiała być powiązana z *-commercem. Dlatego jak się pod koniec okazało prezentacji było chyba 11.

  • Prezentacja AZta o Targach eHandlu to w sumie bardziej ogłoszenie było, ale i prezentować jeszcze nie ma co. Z tego co wiem Shop@Social czy Manubia już stoiska mają. Więc proponuje się spieszyć :D
  • Tomek Wesołowski opowiadał o ciekawych rzeczach, ale opieram się tutaj niestety na opiniach innych, bo w tym czasie robiłem coś innego…
  • Devagroup reprezentowana przez Krzysztofa Marca według mnie dała bardzo dobrą krezkę i jak ktoś to skomentował, była to jedna z prezek na której duża cześć sali notowała. Ciekawie o błędach i odkryciach co do SEO oraz o tym, jak firmy podchodzą do pozycjonowania w zależności od budżetów.
  • Michał Cortez. Może i mógłbym się przepić do tempa prezki, ale to zostało w niej zawarte rekompensuje wszystko. Na przykładie sklepu Answear.com dużo informacji o tym jak optymalizowano proces zamówienia i nie tylko. Jak tylko będzie video polecam zapoznanie się z tym materiałem wszystkim
  • Łukasz Plutecki to była jedna z ciekawszych prezek Shopcampu w Katowicach, a i w Krakowie dał radę. Ciekawie o tym jak radzi sobie gdy oferta nie konwertuje. Co można zrobić, co poprawić co już zostało sprawdzone.
  • Prezentacja Jakuba Stróżyńskiego niestety mi umknęła w spore części….

… ale to z uwagi na rozmowy z Maćkiem z KoszykOpon.pl, który opowiadał mi kilka szczegółów o transakcji łączenia KoszykaOpon z Motoricus S.A. co w sumie mocno namiesza na rynku oponiarskim nie tylko w internecie. Namieszać ma też zamiar Bartek (nelse) Nowotarski, który przedstawił mi i udostępnił do testów swój najnowszy produkt. Za jakiś czas możecie spodziewać się tutaj recenzji póki co – ciii :)

Po dwóch szybkich, ale jakże pełnych treści rozmowach okazało się, że bez przygotowania mam moderować dyskusję o integracji rynku e-commere. Przez brak przygotowania i czasu na przemyślenie całości pewnie nie wyszło to tak profesjonalnie jakby mogło.. ale nie można mieć wszystkiego ;) Po dyskusji nastąpiła seria prezentacji w ramach Shopcamp Arena… i tutaj znowu większość przegapiłem rozmawiając z kolejnymi osobami i poznając plany, wymieniając się plotkami czy pomysłami.

I to jest właśnie to, co cenię w campach. Możliwość wymiany poglądów, szybka weryfikacja pewnych planów czy informacji. Bajglowy Shopcamp pod tym względem udał się niesamowicie. Troszkę mi głupio, że przegapiłem wiele treści z prezentacji, jednak dyskusje w trakcie oraz po dały mi także bardzo wiele. I mam wrażenie, że coraz więcej osób wpadając na tego typu imprezy rozumie, że prezentacje to jedno – ale to czego można się dowiedzidzieć z sali jest bezcenne.

ps. Jak każdy uczestnik Krakowskiego S.C. otrzymałem od Przelewy24.pl kartę przedpłacaną. Dostrzegam w niej duży potencjał imprezowy, ale o przygodach z nią w oddzielnym wpisie.

pps. Fotkę pożyczyłem od Marcina Bosackiego z blogu InPostu.



Skomentuj